Smoothie bowl

 

image

Flytthetsen börjar lägga sig. Vi har äntligen en riktig säng att sova i och ett matbord att äta vid. Dessutom har mina kära juice- och smoothiemaskiner kommit på plats, så idag startade jag dagen med ovanstående favoritbowl. En mumsig rackare som funkar både som frukost, mellanmål och ”sugen på något kvällssött”-snack. Inte svår att göra heller. Och lite roligare än den vanliga gröten/filen/yoghurten. Äsch, bara prova!

Ingredienser (2 portioner)
2 dl valfri mjölk (själv använde jag havremjölk och en skvätt havregrädde)
1/2 mogen avokado
2 tsk nötsmör (t.ex. jordnöts- eller mandelsmör)
1 dl frysta bananslantar (motsvarar en halv banan)
1,5 dl frysta bär

Alternativ: Ovanstående är alltså förslag på ingredienser till en bowl som jag personligen tycker om, men låt gärna fantasin flöda och hitta din egen favorit! Går att variera i oändlighet genom att exempelvis testa med olika former av smaksättningar (kakao, kokos, färskpressad limejuice, äkta vaniljpulver, kanel, kardemumma etc) och diverse frukt/bär (ska dock helst vara fruset, tycker själv att konsistensen blir som bäst då). För att inte tala om allt göttigt som man kan toppa bowlen med…The sky is the limit!

Gör såhär:
Mixa samtliga ingredienser. Toppa med valfria godsaker. Sen är det bara att äta!

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s